tisdag 25 november 2008

klubbkväll på Arkivet

Idag var jag och S på Arkivets klubbkväll. Det var kul, vi gjorde 3 olika små pyssel och jag vann på två lotter!! Först vann jag en jul stämpel och sen basic greys julpapper, de är ju såå fina *glad*
Fick dessutom handlat "gräsmatta" "golv" och "tapeter" till min systerdotters julklapp. Ett litet hus till sylvanian familys. hon är bara 3 år så det är bra om huset är som en låda så hon inte tappar bort så mycket (ivf inte med en gång). Kommer bilder på det när jag är klar..


Det första vi gjorde var en lite ljuslyckta. Vi använde pepparkaks formen från QK jolly set. Det enkelt pynt som passar ganska lång ner i åldrarna, bara man klarar att dekorera de små små gubbarna med "kristyr"- ruskigt pilligt.


Pyssel 2 vart en tag i vellum. På understa arket stämplade vi en gran med jul önskning och på den andra dekorerade vi med kulgrans julor (sticklers gitter)
Sen satte man fast en liten stjärn öljett som höll ihop allt. Detta var kanks eockså i enklaste laget, men gav en liten revivel på vellum. Och man kan ju jobba vidare med tekniken..

Denn var mer i min smak, nummer 3. Här jobbade vi med distresser och perfect perl, det syns inte men det är ett jätte fint skimmer över hela ytan. Sen stämplade vi och chalkade kanter och sticklade lite på stjärnorna.Sånna här lär det nli fler av!

2 kommentarer:

JenHell sa...

Ser fram emot fina julklappsetiketter! ;)

Anonym sa...

oj oj oj du har ju blivit riktigt produktiv på detta, är det som alla säger att har man väl provat så är man fast ;)

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se