söndag 9 november 2008

re:make av gamla kort

De flesta av oss harju säkert gamla kort, som man kanske var nöjd med när man började scrappa eller som man kanske stämplat fel på eller så, dessa kort har jag nu börjat ta mig an.Så att istället för att ligga i en låda och skämmas skall de få en andra chans.


Här hade jag ett vitt kort med endat en embossad vit stjärna. Rätt tufft i sig men lite i enklaste lagetsom det känns just nu. Det var längesen jag gjorde ett mosaik kort så det fick det bli. I guld, med guld stämplar. Det ville sig inte riktigt, men lyfte ändå ett ganska simpelt kort. Blixtarna från stjärnan blev mycket mer framträdande mot guld färgen. Vädigt kul att chalka över ton i ton emboss då motivet liksom dyker upp från ingen stans :)


Ett litet kort till den vördade fadern. Här har jag utgått från ett kort som dels var för trist och dels fult stämplat. Först bestämmde jag mig för att klä jag om det i ett tunnt papper, innan jag klistrade fast det gjorde jag tre fickor, med tre tags i, 3 för att udda är snyggt och som i 3 önskningar. Jag har jobbat i papper från creative club, de har en bra tjocklek och färg för ända målet.Sen är det lite chalkå brads på.


Här ser man tagsen som är chalkade,stämplade och dekorerade med små band att dra i. På baksidan står det ex "Du får en klippning av lill tösa" eller "du får 10 min kli på ryggen" , Vi är en riktig kli familj se du ;)

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se