torsdag 6 november 2008

Tips å trix

På pyssel kvällen idag ägnade jag mig åt att exprimentera lite. Man tenderar ju att snöa in på saker ibland så nu tänkte jag leka lite.

Här har jag tagit en beige blomma och målat den med pantonepenna. Funkar strålande tycker jag, tycker man inte att det täcker ordentligt kan man måla baksidan med. Målar man fler lager blir det mörkare så man kan måla ex 3 små blommor olika många gånger och på så vis få dem ton i ton.
Här hade jag väldigt små dekorationer där jag ville ha 3d kuddar under, för att kuddarna inte skall synas har jag målat dem svarta med pantone penna.De syns ivf mycket mindre nu :)

Här har jag lekt lite med embosset, skulle säkert varit finare med ex brunt men det hade jag inte. Först stämplade jag med en småmönstrad stämpel - stjärnor. å sen emobssade jag med svart på den gröna och vita knappen stämplade jag flera ggr, därför ser man inte mönstret p¨å samma sätt..

Ännu mer emboss; först duttade jag med dynan på bladen och embossade dem, och sen stämplade jag stjärn stämpeln igen och embossade på nytt. funkade okej men tänk på en grön blomma med guldemboss!!

Här har jag stämplat, chalkat och destressat, och som grädde på moset gjort små hål med en hål tång i kronbladen. Jag gick nog loss lite hårt men om man tar lite mer ton-i-ton eller lite mindre tekniker blir det nog fint! Jag är speciellt förtjust i "maskhålen".

Här kan man se den rena blomman, från You do, som är väldigt fin i sig men det är kul att kunna variera sig. Det syns också tydligt att jag gick lite hårt fram med stämplarna på den ljusgröna. Men på rätt ställe så..

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se