söndag 16 november 2008

scrappat å klart..

I helgen har dte varit CC på scrapperiet. Det var kul, ett kort på lördag ( var ju på landet och alingsås med..) och tre idag. Lagom chill, upptagen men ingen hets och man hinner ha lite folk hemma mellan varven å ut å käka med sambon. Man måste ju ha lite helg ;) Extra kul med denna CC:n var att syrr också var med men hon jobbade med LO. De blev jätte fina!

Började dagen med den enklaste, man skulle inspireras av scrapperiet logga, i rosa och vart med lite bling..Inte min färger men det var bara att köra.

bokstäverna är quickkutz nya "jolly" även blommorna är urskurna med Qk revolution, stämplat med lite swirls, som blingats med sticklers,blommor coh bokstäver har highlightats med silver. Sen knöt jag lite smyckes tråd med pärlor runt det hela..

Här har jag gått loss med chalk och distresser. Utmaningen var en skiss, och jag har följt den men tiltat bilden lite. Den stora blomman är samma som jag exprimenterade med för några veckor sen. Till stämpeln använde jag distress dyna som jag drog kort och tvärs för fart få lite "fart" i bilden. Ganska nöjd med resultatet.

Här var utmaningen att göra en blomma av papper, och som modist måste man bara ta en sån utmaning! Detta kort var också lite pilligt men riktigt kul,blivit ruskigt svag för not papper, så det skall jagf absolut köpa mer av. passar så bra till jul kort med ;)

Den detalj bild av blomman. Den är gjort av ett 2 sidigt papper som chalkats, vikts och sen dekorerat med pärla och ståltråds krullor. Den var kul att exprimentera med, och jag kommer säkert testa fler varianter..

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt underbart kort! GRATTIS till vinsten:) Kan du inte berätta närare hur du gör blomman? den är så fiiiiin!

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se