måndag 15 december 2008

slut spurten!

Har varit slutspurt i kort verkstan idag.. fast än jag började i god tid fick jag ändå hetsa lite i slutet, beror väl lite på att adresslistan inte varit klar. Jag vill ju inte göra den för tidigt för då kanske man missar någon.För mig är julkorten inte bara kul och en önskan om en god jul utan även en chans att tack eller påminna folk om att de är viktiga för mig. Men önskan om en god jul är huvudsaken!
Först ut är ett enklare kort, med KQ hjärtan hakade i varann. Pappret är från BG.

Sen kommer ett kort stämplat med min favvo stämpel från stämpelboden. Den har jag fått mycket nytta av i vinter. Längtar redan till nästa år och nya julkort!

Här kommer ännu en stämpel från stämpelboden. Den lilla katten, här målad som svärföreldrarnas lilla katt Pippi. Texten är rollerskate från QK och blommorna är först stansade och sen torr embossade med revulotion. Gran från making memories.


Sisst ut är en Toffifi ask igen ;) Jag är helt kär i stämplarna från sassa frass, denna har jag lånat av mamma.Texten har jag embossati guld. *favvo* Band från format, blomma You Do. Pappret mins jag inte men från arkivet ivf..text stämpeln med.

Nu ärdet igentligen slut på julkorten för denna gång(ivf om de skall komma fram i tid..) men jag tror nog det blir ett par till jag har några på gång och lite fler ideér jag vill testa.. får väl lägga dem på "ett bra ställe" till nästa år annars..

1 kommentar:

Anonym sa...

tittade tillbaka hos dig.... o jag blir helt förälskad i dina julkort....... vad duktig du... tycker sånt är kul men har kommit till att försöka mig på nåt sånt... superfina julkort...... ha en bra dag..... kramis

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se