fredag 12 december 2008

pyssel med Beenie

Idag har Beenie varit/är här. Hon är min bästa kompis sen ca 20 år. Världens finaste! Vi har pysslat endel, så här kommer lite nytt att kika på.
Först ut är ett z kort i jätte fina vinder papper från inkido. På den lilla vita lappen kan man skriva sin jul hälsning utan att den syns utanpå kortet. Tösen är från magnolia tror jag.. mammas..
Här är ett gate kort gjort med samma papper, Jag börjar få kläm på det där med andra vikningar och känner mig lite tryggare i hur jag skall överföra mitt scrappande till nya format. Blommorna köpte jag på rea i hämska färger och målade med promarker så de passar till kortet.


Sen blev det ett till turkost kort med en liten korre på en snöig(embossad) gren. Grenen är från maya road och sen är det blingat med lite guld swirls.



Här har jag dekorerat med swirls och blommor från You do och text från QK jolly set.

På insidan av "låset" har jag stämplar en snöflinga från inkido(?)
En ganska produktiv eftermiddag om jag får säga det själv. Beenie har gjort en massa fina stjärnor och tändsticksaskar. Hon är super duktig!
Nu skall jag vara lite social och sen skall vi tassa ut i köket där våra snälla karlar lagat mat till oss ;)

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se