måndag 8 december 2008

Lite nya kort och en gran.

Här kommer dte utlovade turkosa julkortet. Granarna är i BG julpapper och texten är utskuten med revutotion frånQK jolly set. Sen har jag pimpat med perfektperl guld -ser ut lite som som guld snö.

Sen har jag äntligen fått tummen ur att montera ett kort som jag klippte till för flera veckor sen. Härhar jag jobbat med en QK fyrkant och en massa olika julpapper som jag fått av min kära syster. Stjärnan är från QK och sen har jag pyntat med perfekt perl.Syns inte så bra men det är fint irl.
Sen kommer ett litet tips som jag fått i min "Martha Stuart tips mail" En jätte söt julgran,min står och sprider julglädje vid pepparkakshuset. Men just nu gör den ett inhop i bloggen:
Först klipper man ut ett antal cirklar ex 5. med lika diameter, snyygt om diffen är samma dock.ex. största är 10 nästa 8, 6 osv.
Sen bigar du dem tvärs över 4 ggr från ena sidan och 4 från andra. Gör varannan så denser ut lite som en stjärna och går att vecka lätt efteråt.

Såhär fint kan det bli. I orginalet var cirklarna trädda på en pinne för att ge lite höjdmen jag gillar denna lilla tjocka disney modellen. Tack Martha!
Dessakan man ocksk göra som julgran till dockhus, tomte landskap eller, bara göra en cirkel i guld papper och sen klippa spetsar på den. Så har du en jättefin stjärna!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se