söndag 19 oktober 2008

utmaningen och lite andra kort


Suttit och scrappat endel det senaste, så himla kul. Detta är ett så kallat bra att ha kort (dem som man inte kan motivera men ändå inte inte kan låta bli att göra) jag är svag för den" nötta" looken har har jobbat med mycket chalk,och lite swirlar.

Detta kortet är till utmaningen på Svensk scrapbooking -ett kort med texten god jul men utan vanliga jul färger. Jag valde att jobba i lila, brunt och guld. Kenske lite svårt att se men det är stämplat god jul på "kulan", tyvärrmed textil färg eftersomjag tydligen inte hade nån gulddyna.. hmf..(åtgärdas imorgon bitti!!) knappar från creative club, papper från Corina Nielsen.


Ett höst kort, för hösten är underbar och jag just nu tar vilken ursäkt som helst.. bikstäverna är körda i revulotion och high lightade,träder är maya road och pappret Heidi Grace.

Detta är också Heidi Grace, samma papper, andra sidan.Jag har lagt till sticklers glitter i swirlarna(syns lite dåligt här) och high lightat bokstäver som jag gjort med revelution.

Shit va kul dte är med pyssel, jag är jätte pepp att börja med julkorten.. förra året ahde vi ca 25 fam. och det lär ju inte blivit färre. Så hög tid alltså, jag vill helst få iväg korten tidigt för att få igång jul stämmningen på mina inte alltid så jul galna nära och kära. Hoppas min entusiasm smittar, jag fullkommligen älskar jul och allt som hör där till.(förutom alla köttorgier folk ängnar sig åt, vad är grejen med skinka egentligen? ;)

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se