måndag 27 oktober 2008

Kortverkstad, halloween

kortverksamheten frodas just nu. Idag har jag gjort halloween kort till syrrans kids, smidigt när jag inte kommer fira med dem. Och just nu tar jag alla tillfällen att skicka kort ;)
Lade upp ett på en tävling på stellas.nu med, tävlingen är avslutad så det kan inte skada att ajg lägger upp dne här med. Temat var "färgglatt" , den skulle dekoreras med knappar och de hade ganska klar LO man skull följa. Men eftersom den nog var avsedd för fotoalbum och inte kort blev det lite tight men men..

Detta kort var till cardstock utmaningen på svenskscrapbooking, jag fick inte alls till det.. Man fick inte använda några moderna scrapp grejer utan bara papper, sax, penna.. galet hur snabbt man vänjer sig vid alla roliga prylar det finns att ta till..


Här kommer barnens halloweenkort. och för er som är uppmärksamma.. nej jag skall inte skicka 500:- till godis, hade bara inga andra kontanter i dessa plast tider..

Här har jag använt gipsy harvest från Dasy D, det var tags men eftersom jag behövde så lite ick det aldeles utmärkt, alla delar är chalkade i kanten och runt kortet har jag ritat en "trasig" kant.Pumpan och ugglan är gjorda på frihand.
Luddes kort är samma stil som majas (säkrast det..)men ahn fick en fladdermus i stället, den gjort på frihand och sen har jag dragit med emboss "järnet" på vingar och ögon.

Detalj bild på pumpan från luddes kort. Ser de ut så där ungefär..lite freestylade lite vad det gällde skaft å så..jaja han är 5år det funkar nog..
Barnens kort är till en tävling på svenskscrapbooking, inspirerad av en härling höst annons. bhoooo!! synd att man är för gammal att gå på bus eller godis eller som min sambo säger-späck eller träck? *blä*

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se