tisdag 14 oktober 2008

sticka mera..

Idag har jag haft en underbar dag. Inga kissiga hundar, inga tider.Bara lugn och ro.
Farfars hatt är fixad och jag satte i nya frächa fjädrar, hoppas han gillar dem.
Jag har också börjat planera en syjunta/pyssel kväll nästa torsdag. Det skall bli super kul har bjudit in massa olika kreativa människor, brukar bli ca 1/3 kommer men det blir nog toppen. Allt från stickning till scrap å pärlplattor. å hattar så klart..

och så har jag anmält mig till en tävling på sticka mera, och en trade, man byter te och garn. kul! paket är ju så himla roligt!

och imon väntar jag paket från scrapaddicted, woho.men har sambeställt med mamma å syrran så jag måste åka till landet och hämta det..men men..

skall göra en ny favorit till middag idag pasta me paprikasås.

1 hackad lök
2 olika paprikor
en bruk creme fresh chili&paprika
2,5dl vatten
1 buljong tärning
salt & peppar

så himmla lätt att göra och gott..mmm..hoppas min karl kommer snart å jag får sätta på maten. har inte lagat mat på säkert 2 veckor. dels för vi slarvar och dels för vi har varit bortresta.

snart borde jag få veta om jag vunnit indiska tävlingen. håll tummarna för mig- jag vill verkligen vinna!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se