måndag 20 oktober 2008

mosaik kort


Nu har jag testat mosaik tekniken. Jag föll direkt, eller nä, när jag kollade på bilder av det kände jag att det var förskräckligt 80-tal men bestämmde mig ändå för att testa och det var så kul att det är värt det. 80-tal å allt! kommer säkert bli några till av denna tekniken.
För er som inte vet går det ut på att man gör "ramar" av post it som man chalkar eller duttar runt i. Sen ramar man av ett nytt område men lämnar en lite bit emellan, som en fog typ.

På detta kortet har jag använt röd dyna och och guld tryck. Swirls från autumn leaves, godjul stämpel panduro, stjärnor utskurna med quick cut, det är även lite stickles för extra bling.


På detta kortet har jag använt brun dyna och fluid chalk. Samma swirls som tidigare, även die cutsen är från samma ställe. Stämplarna är omärkta och jag minns inte var jag köpte dem.matton tror jag. Älskar den lilla "hatt tanten" som jag fått av mamma, visst är hon söt.Lite samma stil på hatten som de jag gör. kolla in på www.hellstorm.se



2 kommentarer:

Frida sa...

Det är ju en fördel om man lämnar rätt adress till bloggen. ;-)
Snygga kort, värsta proffset på detta nu ju ! ska vi boka någon av cyber cropen ???

Caisa sa...

tackar å bockar syrr! skall försöka uppdater varje dag men får väl se hur dte blir när jag börjar jobba...*peppar*

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se