fredag 6 mars 2009

inget scrapp men lite nya hattar

Har inte blivit så mycket scrappat på ett tag nu. Till mitt försvar har jag haft fullt upp med olika hatt uppdrag. Håller just nu på med en hatt i lack (hopplöst material att göra hattar i) den skall vara en liten höghatt med korsetterad midja. haha låter lite knas men det kommer bilder så småningom..


Denna är en lite högre piller burk i filt. draperad och dekorerad med en rosett och körsbärs brads. Visst är det toppen när man kan blanda material från olika intressen. För att inte tala om tekniker :)
Denna är droppformad. En etamin stomme med härligt kitshigt leopard tyg ;) även denna dekoad med rosett och cherry brads.. röd tråd ;) Älskar floret med muscher på!

Detta är en variant på en hatt jag gjorde till ett bröllop förra sommaren. Söt modell somjag fick många komplimanger för, så jag tänkte att en ny tolkning i annat tyg kanske kan göra nån lika glad som min gjorde mig.

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se