söndag 25 januari 2009

Utveckling..

Detta med hur man utvecklas är rätt intressant. Inom Scrapingen är ju internet en outtömlig källa till kunskap. Man behöver inte veta om källan, årtelet eller namnet stämmer. Det räcker med en bild på ett kort eller LO så är man igång. Jag vet inte hur mycket bloggar jag kollat eller kurser/ tema kvällar jag varit på men nåt har man snappat upp..Som ex tänkte jag visa en blomma...


Denna gjorde jag till min första utmaning. Jag hade inte en tanke på att man kunde använda knappar, man fick inte heller för den delen, utmaningen var "bara sax, enfärgat papper å penna" istället för chalk använde jag ögonskugga och det har jag fortsatt med. Fastnade aldrig riktigt för
torr chalket.

Så här ser samma blomma ut idag. monterad på en QK stomme (samma som i pistillerna) för att ge fexibilitet. Flitigt med ögonskugga och prickar och stickles. Vet inte vad ni tycker men känner att den ser lite bättre ut ivf. Men när jag tänker på det börjar jag komma på mer förbättringar. Ex har "rikitga" pisteiller från blommorna jag gör till mina hårsmycken. Det skulle ju absolut höja ribban. Och doppar man den i lim och den sammets flock ser det ännu bättre ut.. kan nog utvecklas en bra bit till. Vilken tur för annars vore det bra trist ;)

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se