fredag 23 januari 2009

Arkivet

Arkivet söker ju ny DT och jag tänkte ta en chans och söka. Skall lämna in mina bidrag imon innan jag går på "lill" kusinens kalas, hon fyller 20 och är inte så liten längre.
Arkivet drunknar nog i ansökningar men skamden som ger sig ;) tänkte ni smär kvälls pigga kan få en tjuvkik på korten jag skall lämna in.


Denn är ju lite en favorit i repris , gjorde en snarlik i julas men blev väldigt nöjd med det stilrena men ändå romantiska. (för att inte tala om undertonen med en vit jul ;)

Här är ett ganska enkelt men väl så syggt kort i mina favvo färger brun och turkos. Bokstäverna är från QK.

Ett nytt format för mig, 10x20. Jätte kul att jobba i när man fastnat i 15x15 ett tag. Blomman har jag hittat på själve , även den en favvo från i julas.

Ett runt kort. Sambon sa att det var lite hattask över dte, han kan ha rätt :) Det är tänkt som ett alla hjärtans dag kot men funkar givetvis när som. Blommorna är delvis målade med pantone, och bradsen med nagellack för att få rätt färg. Mellan de två lagren som utgör framsidan på kortet har jag petat in ett zigzag band, gillar den textila känslan det ger. De svarta banden som sticker ut hör till insidan av kortet och den får ni gå till buitken och kolla på. Tror de skulle ha ansökningarna framme som inspiration.

Sen var jag ju tvungen att stoppa korten i något med.. Så jag gjorde en ask ,med min topscore skiva. *älskar den!* Textetn ä räven här från QK och blomman har jag lärt mig på youtube. Youtube makes med smart photoshop makes me pretty :P
Håll tummarna för mig nu! *kram*

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se