måndag 26 januari 2009

expriment dag :)

Idag har jag gått loss och testar lite tekniker som jag snappat upp men aldrig provat. Man skall akta sig för att fastna, så i sann rolling stone anda gick jag loss.


Jag började med att testa hur man kan addera origami till korten. Detta är ju då bara ett test så det blev inte så fint men är ett sätt att jobba på, vissa origami grejer har en plattare baksida och funkar kanske bättre på kort egentligen men jag kan inte så många än ;) Detta kort är ett vanligt 15x15 som jag gjort ett hål i, där jag spänt upp tranan på en tråd. då kan den föra sig fritt och när man drar i stjärten "flyger" den.

Sen tänkte jag testa att jobba med stencil mall, (kollade in tim holtz igår) hade visserligen ingen stencil emn väl en zink jul prydnad som fick duga, så här blev det:

Inte så bra som jag hoppats men det funkade hyfsat. Jag tejpade fast mallen på bordet och klädde in en distress ask i sand papper. (nä, jag hade ingen kloss)


Sen var det ju det där med akryl färgen. Det går lika bra med selleri ;) jag gick loss med en gammal tandborste och textil färg. Blev rätt bra och eftersom det klumpade sig lite(så dåligt hur mycket jag tog då jag gjorde testet på golvet) gav det en fin 3D effekt. kommer absolut jobba mer med det! Bra att ha en STOR tidning under då det mesta hamnade utanför kortet ;)


Den chalkade kanten är rosa ögonskugga. Hade ingen rosa chalk men det funkade fint. I mitt hem finns det än så länge mer smink än scrap.. men det börjar skifta.

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se