lördag 21 februari 2009

CC på scrappiz

Nu kunde jag inte hålla mig borta från CC:n längre... Bara några kort.. å kanske nån LO ;)
Först ut blev ett kort till Motivets skiss utmaning, tema Vårkänslor. Passade på att göra ett kort till svärmor som som fyller år idag. Svår utmaning då jag inte är så stark på ljusa ljuva färger..


Sen vart det Formas skiss utmaning. Jag struntade helt i färgerna (blått) men följde skissen rätt väl. Detta blev nog kvällens favorit kort.

Det var en del jobb med bannern men jag blev rätt nöjd. Kul att jag lyckades få in lite tiger papper även på en så här lite "gammalt" kort. :)

Sen vart det dax för Made by Roz utmaning , det kunde vara kort, LO eller alter men Jag körde på ett flerviks kort.(man kan öppna flera "dörrar" på kortet och där finns det fack att lägg ex pengar eller lotter i.) Utmaningen var att man skulle ha med "smyckesdetaljer" och en pin. Jag är ju lite svag för sånt så detvar en kul utmaning.


Stommen är av dotted cardstock som jag först behandlad med puchinella och dabber och sen med swirls. Inuti finns gott om plats attskriva och ett fack för pengar eller ex presentkort


Detaljbild på blommorna. Jag tog blommor från You Do och målade med pantone för rätt nyans, mitten är ett litet kinesiskt mynt och en pärla. På bladen gjorde jag dagg droppar av glase.

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se