torsdag 29 oktober 2009

DT grejer för arkivet..

I kväll bidde det natt sudd...mysigt. Varit en riktig kultur vecka det här,härom kvällen blev jag bjuden på Guys and dolls på operan,bara sådär! (tack så väldigt mycket Sandra för en underbar kväll!) i kväll var jag på burlesk show med zombie tema. Tror vi skall hinna med lite kul i helgen med men mest skall vi fokusera på att sälja vår underbara lägenhet. (för att flytta till vårat docksöta hus ;) Ja det är rätt galet här nu. Hej å hå. Men jag har hunnit skapa lite ändå.



Denna gången vart det en bok. Här skall jag skriva ner alla julrim. Finns det något mysigare än att sitta uppe kvällen innan Julafton och skriva rim och smyg äta julgodis? Boken är chalkad och sprayad med minimister med glitter.Stjärnorna i chipboard från Maya Road är målade med Tim Holtz crackle paint. Även plexi stjärnan som fungerar som bokmärke är från Maya Road.


Sen gjorde jag ett julkort, blir ju många sånna nu :) Pappret är från Inkido, och funkar toppen till vintage stilen. Visst är klister märket med med det vackra paret på alldeles underbart :)
Pyntat kortet lite med penna, kaiser pearls och pappers blommor. Kanterna är rivna och chalkade.

I mitt nästa DT inlägg skall jag visa hur du får ut mesta möjliga av dina jul papper. Om du inte vill vänta till dess kan du komma och pyssla med oss på lördag, det finns några platser kvar, först till kvarn! Kolla på Arkivets hemsida, under kortmara. Hoppas vi ses!

1 kommentar:

Articsisters sa...

Hej!

Jag är ute och trillar runt på bloggar för att hitta lite mer inspiration. Har bakat och stämplat vilket jag tycker var jätteroligt men försöker hitta olika sätt att använda dem på.

Ljuvliga kort du gör.

Lisbet

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se