måndag 14 september 2009

DT kit från Arkivet

Detta uppdraget var som ni sett att göra en Lo om oss själva och kort av spillbitarna. Så här blev mitt resultat:

Bakgrunden är vanlig cardstock som jag här duttat med akrylfärg (orange) genom punchinella och de svart prickarna är versa mark dyna som jag duttat och sen är det svart embosspulver på.
Swirlsen är ut skurna med revulution, die från Quickutz.

Tagen och det oranga pappret är Core dinations papper, på taggen har jag sandpapprat fram under färgen.

Thickersarna heter Daquri och de små bokstäverna är från Adorn it.

Nätet är hattflor som jag hade hemma.


I dessa färgerna kunde jag inte låta bli att göra ett halloween kort. Framsidan gjorde jag på samma sätt som lo:n med puchinella. Bilden är från en gammal almanacka och fladdermusen från snag´em stamps. Insidan av kortet har jag gjort ett "pergament" som jag skuggat för att ge en rullad effekt.

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se